Monday 8 July 2013

Pergi

Setahun sudah cukup
Luka dihunus pisau dari kau
Parut dikoyak kan dari dia
Aku kira sudah kering sepenuhnya

Terima kasih 

Dari itu aku bangkit bertatih
Pisau ku tarik perlahan walau hampir membenam jantung
Parut ku jahit halus biar tak nampak tanda

Bangga

Kerna dipenghujungnya aku bisa
Aku hampir mati dicaci dimaki dibiarkan sendiri
Apa lagi?
Aku dihalau jauh terasing
Hanya aku sendiri

Sakit

Hingga terhenti nafas merabak duka
Cukup untuk buat aku buta
Cukup untuk buat aku sengsara

Saat ini

Aku bukan seorang yang prejudis
Aku optimis
Segalanya aku hakis
Sedikit pun tiada sinis
Sebaliknya semakin kritis
Kritis dengan kekangan yang mampir
Sudah cukup matang menangkis 

Selamat tinggal masa lalu
Pegang erat tanganku, masa depan 



No comments:

Post a Comment