Monday 15 July 2013

Resah

Hari ke-tujuh Ramadhan
Segalanya tampak indah
Masing-masing berlumba mencari nikmat Allah s.a.w
Satu-satunya bulan penuh berkah
Namun ada yang alpa atau mungkin lelah
Lelah untuk berubah atau
Lelah untuk mencuba dan hanya gemar bermegah-megah?
Mungkin itu tugasnya khalifah? Mungkin? 
Aku bukan ustazah
Kerna aku juga buat salah
Aku bukan ingin menyampaikan dakwah
Hanya mahu bermuhasabah
Aku manusia hina disisi Allah
Terlalu jahil mengaku ummah
Aku mentah
Takut tinggalkan dunia lupa dengan titian sirat di akhirat
Punya niat tapi hanya 'tau buat' belum mahu taubat
Kenapa? 
Soalan yang tak berjawaban
Segan? 
Segan dengan Tuhan?
Hidup untuk fun belum rasa api kesakitan
Belum cukup kesedaran
Sekarang hanya kau
Jawab 
Sudah sedia bertemu kiamat? 

Jujurnya
Masih belum
Aku takut
Tapi aku? .. 







No comments:

Post a Comment